Ligi

Outdoor Nähen für Anfänger

Recommended Posts

Ligi    1
Ligi

Hallo,

Ich muss gestehen, ich bin mir nicht ganz sicher, ob ich im richtigen Bereich bin mit meiner Frage, hab nix passenderes gefunden.

Ich habe folgendes Problem: ich habe zwar Spaß am Nähen gefunden, aber ich interessiere mich einfach null für Mode, Dekokram, Handtaschen u.ä., sehr aber für Outdooraktivitäten wie z.B. wandern, paddeln, Radfahren und mehr und Träume z.B. davon nach Projekten wie z.B. einem Tarp oder einer Hängematte irgendwann mein eigenes Zelt oder meinen eigenen Wanderrucksack zu nähen wenn ich etwas Erfahrung gesammelt habe. Ich würde gerne etwas Unterstützung haben durch gute Bücher für Einsteiger, die sich z.B. auch mit den Eigenschaften verschiedener Outdoor Stoffe beschäftigen, wie und mit was für Faden man sie nähen kann und die Nähte wasserdicht versiegeln, auf die Materialanforderungen von UL Trekking eingehen und auch entsprechende Nähprojekte enthalten. Auch ein Forum für Outdoor Nähen zum Austauschen fände ich hilfreich. Leider habe ich dazu bisher nur wenig gefunden. Ja, es gibt Schnittmuster und so, aber so richtig nen Buch für Einsteiger in dem Thema oder Foren hab ich halt noch nicht gefunden. Kennt jmd. vllt was? Würde mich echt riesig freuen!

Danke schön mal im Voraus :)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen
Sabine Figge    1.084
Sabine Figge

Schau Dich mal auf der Seite von Extremtextil um, die haben gute Verarbeitungstips zu den Materialien, eine Galerie und auch einige Schnittmuster. 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen
Charlesquems    0
Charlesquems

Hi fellow bloggers. My team members and I are delighted to have found the posts. I’ve been stripping my files for this info for a long time and I will be telling my besties to hop on by. The other evening I was skipping through the highest rated sites trying to locate the right solution to my eternal questions. Now I must be diligent to take it to the next level in whatever method I can. We are getting all jazzed out on the varied advice we are observing. Moreover, I just want to thank you immediately for such incredible information. This has propelled me out of a tough situation. Many superb creations are transitioning into my world. Its really a sure website to make new great effect. You may value that I am studying. If you have time, check out my newly created business:clermont senior photography near Florida

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen
Charlesquems    0
Charlesquems

Martial arts has great significance for
old and young to continue to exist
active and
concentrated.
Ageless
Martial Arts institute
apprise principle and
practices active living to
work kids for improving in life.
Explain them how martial arts will
favor them for
really long time and why appointing us is the wise investment they can make.
My karate school is a traditional Karate school in Las Vegas NV, which focuses on teaching adults and kids a way to defend themselves and learn wonderful abilties throughout the class. The instructors are a
amazing team of karate instructors who desire to incorporate karate and multiple forms of defense to strengthen character creation exercises so they can attain self-reliance and a tactical frame of mind.

My martial arts curriculum is specific set of primary skill set of Karate to help defend ones self.
The main foundation is Karate, primarily formed by Gichin Funakoshi, it is a class which focuses on situational self protection and offensive maneuvers and distinct proactive defense skills. As the members and teen agers and grades k through 5 learn Karate in Las Vegas NV, our teachers use ideas including discipline, politeness, humility as well as many affirmative reinforcement. While testing the legs, body and energy field, we teach the deciples in order to incorporate this around and inside the dojo (Martial Arts Skill|Karate school) our teachers create a new way of holding ones self which helps themselves get past any tough apsects of living while the students progress to an expert. If you want to discover more take a look at this new blog:free self-defense classes las vegas around 89183

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden